#3: Eerste maand - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ozcan Koylu - WaarBenJij.nu #3: Eerste maand - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ozcan Koylu - WaarBenJij.nu

#3: Eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Ozcan

03 Maart 2014 | Turkije, Istanbul

Selamlar,

Er is alweer een maand voorbij gevlogen(!) sinds ik hier ben. Onze 4e kamergenoot is bij ons ingetrokken; nog een uitwisselingsstudent uit Maastricht. We zijn nu met 2 jongens uit Maastricht, een Turkse student (die erg geinteresseerd en open is voor alles) en ik, gezellige boel hier in onze kamer ! We kunnen het goed met elkaar vinden en gaan vaak samen naar activiteiten en evenementen, dus dat komt allemaal wel goed uit. Verder worden er door enkele studenten uit het gebouw wekelijks activiteiten georganiseerd en dat zijn leuke momenten om met de Turkse studenten in aanraking te komen.

We hebben in de eerste maand meerdere huisfeestjes gehad in Istanbul, kamerfeestjes gehad op de campus. We zijn, behalve de normale studenten clubjes (waar we de benodigde avonturen beleefd hebben), ook naar Angelique geweest. Een van de meest luxe clubs van Istanbul, maar het stelde niet zo veel voor; dure drankjes (of flessen) enkele zitplaatsen, weinig dansruimte en helaas zat het weer tegen en konden we de brug ook al niet zien....

Het koken op de campus is en blijft moeizaam; kookplaten werken niet optimaal, je moet elke keer alles naar de keuken sjouwen en weer terug naar boven als je klaar bent, maar het gaat steeds beter.

Verder hoef ik gelukkig hoef ik niet af te kicken van mijn bioscoopverslaving, want er worden regelmatig films uitgezonden in onze bioscoop, dus voelt toch bijna als Pathe in Arnhem :D! We hebben een boattour gehad en nog wat sighseeing gedaan bij Rumeli Fortress; mooi kasteel aan de Bosporus. Galatasaray wedstrijden gekeken met fanatieke supporters, dus dat was een leuke sfeer! Verheug me nu al op de revenche match tussen Galatasaray en Chelsea (alleen al voor de sfeer).

Ik probeer hier nog een beetje sportief te blijven door te squashen en ook ben ik begonnen met het leren van tennis van mijn Turkse roommate. Hopelijk kan ik aan het eind van het semester een normaal balletje over het net slaan, waarbij de bal ook nog eens binnen de lijnen blijft.

Uiteindelijk alle bureaucratie van Turkije doorlopen en is het allemaal gelukt met al het papierwerk.
De lessen zijn (helaas) echt begonnen en moeten er ook artikelen gelezen worden, presentaties en groepprojecten worden voorbereid.

Zoals jullie hier kunnen lezen loopt het allemaal op rolletjes en heb ik mijn draai op de campus kunnen vinden. Leuke groep vrienden gemaakt, waarmee ik het oprecht goed kan vinden . We gaan vaak samen eten, naar activiteiten en de benodigde feestjes. Ik probeer hier twee keer in de week Istanbul in te duiken om het leven van het echte Istanbul mee te krijgen. Behalve alle activiteiten en leuke dingen, is het studeren nu dus ook echt begonnen en deze week moeten we ook al de eerste presentatie geven.

Groeten vanuit Istanbul!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ozcan

Actief sinds 04 Juni 2013
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 8347

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studie in Istanbul

Landen bezocht: