#5: Derde maand - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ozcan Koylu - WaarBenJij.nu #5: Derde maand - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ozcan Koylu - WaarBenJij.nu

#5: Derde maand

Blijf op de hoogte en volg Ozcan

09 Mei 2014 | Turkije, Istanbul

Na lang wachten is hierbij mijn derde verslag.

Het besef van teruggaan komt steeds vaker naar voren; mensen die hun vliegtickets boeken ed.... =(
Maar er zijn gelukkig genoeg niet te vergeten ervaringen opgedaan!

Ik zal de meeste belangijke & opmerkelijke hieronder opsommen:

We hebben op onze campus een holi festival gehad; net als in bollywoodfilms dansen en kleurstof op elkaar gooien, was leuk om is mee te maken. Verder heb ik Ahmet (mijn neefje) ontmoet in Turkije, omdat hij naar een wedstrijd van Galatasaray kwam. Diezelfde avond hadden we een karaoke avond met de Erasmus studenten. We hebben aardig wat liedjes ‘gezongen’ en ik denk dat de artiesten erg trots op ons zouden zijn.... Verder verdoen we onze (vrije)tijd met het kijken van films in een leeg klaslokaal onder het genot van (besteld) eten =). Al aardig wat opdrachten ingeleverd en midterms gehad, dus ook aardig wat cijfers binnen gekregen en het studeren gaat me blijkbaar ook nog goed af!

We hadden springbreak mid-april dus zijn we naar Antalya afgereisd om 5 dagen in een 5 sterren all-inclusive te vertoeven. Vele spelletjes gespeeld, genoten van het (onbeperkte) eten en drinken, elke dag lui rondgehangen rond het zwembad en het strand en een fotoshoot gehad met de groep met zonsondergang. Dat had ik allemaal wel nodig na het ‘harde werken’ van de afgelopen 2,5 maanden ;). Op het vliegveld werden we opgehaald door een vriend.... helaas begaf zijn band het na 10 minuten rijden, dus stonden we stil op de vluchtstrook. Na een uur wachten op de wegenwacht was het in 10 minuten gepiept en waren we weer onderweg.

Verder gaat het leven hier zoals gewoonlijk over studeren, gezamenlijk eten, pokeren en zo veel mogelijk de stad in wanneer we de tijd hebben. Tijdens Koningsdag de stad in geweest en ‘toevallig’ 2 grote groepen Nederlanders ontmoet. Na anderhalve week geen vakantie werd het toen weer tijd om op vakantie te gaan....

Op woensdag 30 april gingen we naar Athene. Eerst dag het Acropolis bezocht en traditioneel Grieks gedineerd. Vele (kip)gyros gegeten en op de tweede avond Lizzy ontmoet =) (die doet haar Erasmus nu in Athene). Vrijdagochtend vroeg zaten we op de ferry naar Mykonos. Op Mykonos vooral gefeest en een verjaardag van een vriendin gevierd. Mykonos stond voornamelijk in het teken van lekker eten, drinken en genieten. Dat hebben we ook tot het uiterste gedaan! Zondag was het tijd om Mykonos te verlaten en in Athene nog een laatste keer gedineerd en maandagochtend zaten we alweer in het vliegtuig en in de middag alweer in de collegebanken ....

Komende weken zal het voornamelijk gaan om de finals en het afsluiten van onze erasmus tijd =(. Gelukkig worden er ook nog af en toe wat leuke dingen georganiseerd, zodat we onder het studeren door nog de benodigde afleiding krijgen. Zo ga ik vanavond bijvoorbeeld met een groepje naar het concert van Tarkan en de week erop naar die van Hardwell.