#4: Tweede maand - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ozcan Koylu - WaarBenJij.nu #4: Tweede maand - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ozcan Koylu - WaarBenJij.nu

#4: Tweede maand

Blijf op de hoogte en volg Ozcan

01 April 2014 | Turkije, Istanbul

Merhaba,

De tweede maand is alweer voorbij en we zijn alweer bijna op de helft... *besefmomentje*. Leuke dingen gedaan afgelopen maand dus hier komtie:

We zijn naar Cappadocia geweest (een streek in Turkije dat voornamelijk bestaat uit tufsteenlandschap). In de bus zijn we begonnen met een drankje, maar na 3 uur werd iedereen moe en lagen we met z’n allen te slapen. Dagje sightseeing gedaan, waarbij ik mijn vinger gekneusd heb (nu weer beter gelukkig). In de avond hadden we een leuke en Turkish Night, waarbij we Turks gingen dansen... vooral leuk om de niet-Turken te zien dansen op Turks muziek. De tweede dag zıjn we weer op pad geweest en zijn we onder andere naar een ondergrondse stad geweest en hebben we quads gereden voordat we de bus terug pakten naar Istanbul. In de bus speelden we dit keer spelletjes, waaronder de ‘gossip box’; anoniem roddels opschrijven waarna ze worden voorgelezen door de microfoon.... Na alle roddels gehoord te hebben, zijn we weer gaan slapen tot we in Istanbul waren.

Met onze dorm hebben we afgelopen weken een tafeltennistoernooi gespeeld, een theater bezocht op de campus en een heuse hotdog eetwedstrijd gehouden. Verder is er een oscar-marathon gehouden, waar we oscargenomineerde films bekeken in de universiteitsbioscoop (zie afbeelding).
Verder hebben we enkele feestjes gehad, waaronder een UV-party waarbij we elkaar ondersminkten met felle kleuren.

We zijn hier natuurlijk om te studeren, dus de assignements, quizzes en presentaties nemen deze tijd steeds meer toe. Afgelopen week heb ik nog mijn eerste midterm gehad en ik vond het best raar... We bespraken de casus en de vragen uitbebreid of er onduidelijkheden waren vanuit onze kant... en dat voor een toets dat 20% telt. Voor die midterm heb ik trouwens een 7.7 gehaald, dus ik ben tevree. Verder nog 5/5 en 2/2.5 gehaald voor twee kleine opdrachtjes.

Onlangs waren de lokale verkiezingen in Turkije en de weken ervoor waren meerdere protesten (vooral) in Istanbul. Op de campus hebben we niets van de protesten meegekregen, behalve dat de studenten op de campus hun stem hebben laten horen en laten merken dat ze ontevreden zijn met de gang van zaken.

Het weer wordt langzamerhand beter, dus minder regen en meer zon... hopelijk binnekort ook wat warmere tempraturen. Helaas was ik afgelopen weekend ziek geworden (verkouden etc.), maar voel ik me nu gelukkig al beter.

Om alvast in de vakantiestemming te komen...... In springbreak, in de week van 14 april, gaan we met een groep naar Antalya om 5 dagen te genieten van zon, zee, strand en onbeperkt eten & drinken. Alsof dat niet genoeg is gaan we eind april een lang weekend naar Griekenland om Athene en (party eiland) Mykonos te bezoeken. Kijk nu al uit naar beide trips, maar tot die tijd heb ik nog een presentatie en meerdere midterms, dus dat wordt dit komend weekend hard aan de bak! Owja over het weekend gesproken... donderdag hebben we op de campus holi-festival (elkaar met vrolijke kleuren bekogelen; stamt af van het Hindoeïsme) en vrijdag gaan we naar een karaoke bar, dus eerst nog wat ontspannen voordat we ons op zaterdag en zondag hard gaan inspannen!

Ik ga maar gauw studer.... change of plans! Eerst gezellig Manchester United - Bayern Munchen kijken en morgen studeren!

Güle Güle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ozcan

Actief sinds 04 Juni 2013
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 8364

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studie in Istanbul

Landen bezocht: